תהליך גריטה מא' עד ת' – גריטת רכבים המיועדים לפירוק

תהליך גריטה מא' עד ת' – גריטת רכבים המיועדים לפירוק

אם הגעת למסקנה שאתה רוצה למסור את רכבך לגריטה – ברכותנו! עשית את המעשה הנכון. חסכת בכסף ובזמן, תרמת לאיכות הסביבה ונפטרת מעול עתידי. כעת, יתחיל תהליך קצר, בסופו הרכב שלך ייפרד מהכבישים. הרגשנו שעבור רבים התהליך הזה לוט בערפל. החלטנו להנגיש את הידע לציבור במאמר ששופך אור על התהליך ומשמעויותיו. תהליך גריטת רכבים, מא' עד ת'.

שלב ראשון – האם הרכב שלי זכאי למענק?

קיימים כמה סוגי רכבים המגיעים למצב הטוען גריטה. במידה ורכבך עומד בתנאים מסוימים של המשרד להגנת הסביבה, תהיה זכאי לקבל מענק נדיב על כך שאתה מסיר את הרכב מהכביש. זאת, כחלק מתנועה ממשלתית המבקשת לגרום לרכבים מזהמי אוויר לרדת מהכבישים. שלב זה קריטי במיוחד – המענקים יכולים להגיע עד לשלושת אלפים שקלים לרכב פרטי! התעדכנו באתרי הממשלה האם הפרויקט בתוקף, מכיוון שהוא מתוקצב ויורד מתקצוב לסירוגין. בעת כתיבת שורות אלה, מענק גריטה אקטואלי רק לרכבים כבדים. גם אם לא התמזל מזלכם ורכבכם לא נמצא בקבוצת הזכאים, עדיין תקבלו תגמול כספי בתמורה למסירת הרכב לפירוק דרך חברות גריטה פרטיות. שימו לב שאם תרצו לגרוט את רכבכם במסגרת התכנית הממשלתית, תהיו חייבים לבצע את ההליך באתרי גריטה ספציפיים.

שלב שני – איפה גורטים?

זה די פשוט לבחור מגרש גריטת רכבים. בגדול, השירותים הניתנים הם דומים בתמורתם, כי כל המגרשים צמודים למחירון של משרד התחבורה. שימו לב לפרט אחד – שהמגרש המיועד עומד בתקנות של משרד התחבורה ומחזיק ברישוי המתאים. במקרה כזה, החלקיםקונים רכבים לפירוק המפורקים מהרכב ימסרו באמת למחזור, ואתם תקבלו אמינות ושירות הוגן במעמד העברת בעלות הרכב. עצה שלנו – לכו אל המגרש ההוגן הקרוב לביתכם, זה שהמוסכניק המועדף עליכם המליץ לכם עליו.  במידה ואין בידכם המלצה למגרש ספציפי נוכל להמליץ לכם על שירות של גוררים כלי רכב לפירוק ע.ש – צוות מקצועי ומנוסה בתחום פירוק רכבים לברזל. תוכלו לקבל מהם שירות מהיר ואדיב והצעת מחיר משתלמת במיוחד

שלב שלישי – מסירת הרכב לגריטה

לאחר שבחרתם במגרש המיוחל, נשארה לכם המסירה עצמה. אם הרכב יכול להגיע בנסיעה אל המגרש, מה טוב. אם לא, חברת הגריטה תיעזר בגרר כדי להביא אותו אל המגרש. העסקה המתבצעת דומה לעסקת מכירה לכל דבר, ובה המגרש רוכש מכם את הרכב לפי מחירון קבוע מראש, כאמור, והרכב עובר לבעלותו.

מה קורה לרכב אחרי שמסרתי אותו?

בעלי מקצוע מפרקים את הרכב וממיינים את החלקים שלו. החלקים שפורקו מהרכב ונמצאים במצב תקין, מופרדים משאר הרכב ונמכרים כחלקי חילוף לציבור הרחב או למוסכים. במידה רבה, שוק החלפים המשומשים בנוי על התעשיה של גריטת רכבים. שאר החלקים ממויינים לפי החומר מהם הם עשויים – פלסטיק או ברזל – ונשלחים למחזור לפי סוג חומר הגלם.

לדעת שבחרתם נכון

עכשיו, כשאתם יודעים את כל הדרוש בשביל לבצע תהליך בשקיפות, אתם יכולים למסור את הרכב שלכם למגרש גריטת רכבים בלב שקט. הסביבה מודה לכם, הכיס מודה לכם, ובעיקר – הזמן היקר שלכם מודה לכם.