איך מוכרים רכב לפירוק – גרר ניר ועומר מסבירים

איך מוכרים רכב לפירוק – גרר ניר ועומר מסבירים

כשהרכב שבבעלותכם אינו תקין ואי אפשר למכור אותו בשיטות הרגילות, כדאי לברר לגבי מכירה לפירוק

ישנם גורמים רבים היכולים להוביל למצב בו רכב אינו פעיל. לעתים מדובר ברכב אשר נסע במשך שנים רבות על הכביש וצבר בלאי גדול. לעתים הנזק נגרם בשל תאונת דרכים רצינית ושמאי רכב הגדיר אותו כטוטאל לוס, ולעתים התקבלה הנחיה מהמשטרה להוריד את הרכב מהכביש מכיוון שהוא מהווה סיכון בטיחותי. במצבים כאלו לא שווה להתעסק עם מכירה לאנשים פרטיים, מכיוון שהסיכוי שתצליחו למצוא קונה שיסכים לשלם לכם מחיר טוב עבור הרכב, הוא נמוך לאור מצב הרכב, וזה עוד לפני שמתייחסים לכמות הזמן שתצטרכו לגייס לטובת העניין. מצד שני, אי אפשר להשאיר את הרכב עומד כך סתם בחניה לנצח, במיוחד אם רוצים לקנות רכב חדש וצריכים לפנות את המקום. במקרים כאלו כדאי לברר איך מוכרים רכב לפירוק.

מה התועלת במכירת רכב לפירוק?

לפני שנפנה לענות על השאלה "איך מוכרים רכב לפירוק" כדאי לענות קודם על השאלה "מה התועלת במכירה לפירוק". יש כיום חברות אשר מציעות לקנות מכם את הרכבים הלא פעילים ובתמורה לשלם לכם כסף. המחיר שתקבלו תמורתו תלוי במספר גורמים, כולל סוג הרכב, הדגם, שנת הייצור ומצב הרכב.  לקבלת הצעת מחיר ושירות מהיר ומקצועי ניתן להיעזר בשירות של ניר ועומר פירוק רכבים אשר מנוסים מזה שנים רבות בקניית רכבים לפירוק ולנסיעה.מכוניות לפירוק

במידה ותסכימו להצעת המחיר, החברה תגיע לפנות את הרכב מהמקום בו הוא חונה, ובכך נגמר ההליך מולכם. לאחר מכן, החברה תפרק את הרכב ותמכור את החלקים הניתנים למחזור לחברות המחזור השונות. מדובר בעיקר ברכיבי המתכת והברזל, הניתנים לשימוש חוזר.

במצבים בהם לא תוכלו למכור את הרכב בשיטות רגילות, בשל מצבו הלקוי, מכירת רכב לפירוק היא דרך טובה להרוויח מעט כסף תמורתו בכל זאת. אולם תהליך המכירה נעשה בשלבים שחשוב להכיר.

איך מוכרים רכב לפירוק בשלושה שלבים

השלב הראשון הוא לגשת למשרד הרישוי ולהזדהות כבעלי הרכב, באמצעות הצגת המסמכים הרלבנטיים. שלב זה והשלב הבא נעשים במקביל.

השלב השני הוא למלא בקשה לביטול רישום רכב. ניתן להוריד את הטופס מהאתר של משרד התחבורה ולמלא באופן ידני, ויש גם אפשרות למילוי טופס מקוון באתר. בטופס יש לסמן את הסיבה להגשת הבקשה, ובמקרה של מכירה לפירוק, יש למלא את התיבה המתאימה.רכבים לפירוק עומר וניר

השלב השלישי הוא לבדוק האם אתם זכאים להחזר כספי על אגרת רישוי הרכב, ובמידה וכן יש למלא טופס נוסף הנושא את הכותרת: "בקשה להחזר אגרת רישוי רכב". גם במסמך זה יש לסמן את התיבה המופיעה ליד המילה "פירוק".

מומלץ להיכנס לאתר של משרד הרישוי ולראות אילו אישורים ותעודות צריך לצרף לכל מסמך, כדי לא לגרום לעיכובים בתהליך.

לא כל רכב ניתן למכור לפירוק. רכבים שיש עליהם צו עיקול אינם ניתנים למכירה, וזה אחד הדברים שיבדקו במשרד הרישוי.