למה יותר זול לעבור דירה בחורף?

למה יותר זול לעבור דירה בחורף?

ההתייקרות המשמעותית של מחירי הדירות בארץ – יותר מפי 2 תוך 10 שנים בלבד – גרמה לכך שאחוז הישראלים שגרים בשכירות נמצא במגמת עלייה. כשהבית שבו אנחנו חיים הוא לא בבעלותנו, נוצרים יותר מצבים שבהם יתבצע מעבר דירה, ובאופן כללי המציאות במאה ה-21 מתאפיינת בדינמיות ומחייבת גמישות, כך שהצורך בשירותי הובלה גדל כל הזמן. אחת ההחלטות החשובות היא מועד המעבר, וההמלצה של המקצוענים בתחום היא להשתדל לתזמן את השינוי לעונת החורף.

חיסכון משמעותי במחיר ההובלה

הסיבה הראשונה לכך שכדאי לבצע הובלת דירה בחורף ולא בקיץ היא החיסכון המשמעותי מאוד מבחינת המחיר המבוקש. אמנם לא תמיד יש לנו שליטה מלאה על מועד המעבר, אבל כשאנחנו כן יכולים לבחור, כדאי לקחת בחשבון שבחורף המחירים בענף ההובלות צונחים ב-20-30% ולפעמים אפילו יותר – חיסכון של מאות שקלים, שכמובן הופך את השינוי למשתלם יותר ופחות מכביד על התקציב השוטף.

קל יותר למצוא מובילים מומלצים

הובלת כל הדירה היא פרויקט שמחייב מיומנות גבוהה, ניסיון נרחב ואחריות של ממש. למרבה הצער לא כל מי שמתפרנס מענף ההובלות אכן עומד בכל הדרישות הנ"ל ולמעשה יש גם לא מעט חאפרים. בקיץ המובילים המומלצים, אלה שהשם שלהם עובר מפה לאוזן וכל מי שכבר עבר איתם דירה ממליץ עליהם בהתלהבות לכל מכריו, עמוסים מאוד ולפעמים גם אם תתקשרו אליהם חודשיים לפני יום המעבר הם ייאלצו לסרב לכם בנימוס.

בחורף לעומת זאת גם המובילים המבוקשים ביותר פנויים יחסית, כך שלא תצטרכו להתפשר על איכות השירות שתקבלו – אלא תוכלו לעבור בראש שקט לגמרי כשאתם יודעים שכל הרכוש שצברתם בידיים טובות ואמינות.

פחות מאמץ פיזי

כל הובלה של דירות כרוכה במאמץ פיזי בלתי מבוטל. עיקר המעמסה נופל כמובן על המובילים, אבל גם בני הבית עובדים קשה – באריזת כל החפצים הקיימים וכמובן גם בפריקתם ובסידור הבית מחדש. בקיץ, כשבחוץ 30 ואפילו 35 מעלות, ולפחות 80 אחוזי לחות, ביצוע כל מטלה כזו גורם לקושי רב והמון זיעה. גם כשבית ממוזג בעוצמה, עדיין מדובר במאמץ וכמובן שהמובילים לא נהנים מהמזגן כשהם מעבירים את כל תכולת הדירה אל המשאית, ולאחר מכן ממנה אל הבית החדש.

בחורף, לעומת זאת, הכל רגוע יותר ופחות מיוזע ולחוץ, כך שהחוויה כולה הופכת לקלה ונעימה יותר.

על מה חשוב להקפיד כשעוברים דירה בחורף?

אם בכל זאת אתם עדיין מתלבטים בין מעבר דירה בחורף או בקיץ, קחו בחשבון שבסופו של דבר גם בעונה הקרה יש די הרבה ימים חמימים בישראל ואפילו חמים. אולי בשעות הערב והלילה כבר קר, ואפילו מאוד, אבל כשהשמש זורחת – והובלת הדירה מן הסתם מתבצעת בשעות האור – הטמפרטורות נעימות. אם במקרה צפוי יום סוער שפחות מתאים לביצוע הובלת תכולת דירה נסו להעביר את ההעברה ליום אחר (כמה ימים לפני או כמה ימים אחרי) – יש סיכוי סביר שתצליחו, וכך תיהנו מכל היתרונות של החורף בלי להירטב.

כיצד נקבע מחיר ההובלה בחורף?

כאמור במהלך החורף מחיר ההובלות צונח ביחד עם הטמפרטורות, ומאפשרת לכם לחסוך כמה מאות שקלים בהובלה. הבסיס של תמחור העברה של תכולת דירה שלמה הוא מספר החדרים. אם ישנם פריטים כמו ארונות גדולים שמחייבים פירוק והרכבה הם יילקחו גם כן בחשבון, ועוד מרכיב בעלות ההובלה הוא מידת הנגישות של שתי הנקודות – האם אפשר להעמיד את המשאית ממש בפתח הבניין, האם יש מעלית וכו'. המרחק משפיע גם הוא על המחיר של ההובלה, ובכל מקרה גם בחורף רצוי לא לשכוח טיפ לצוות שעובד קשה, גם אם הוא מזיע פחות – בין 50 ל-100 ש"ח לכל אדם.