השוואת מחירי מצברים – מה באמת אנחנו צריכים לדעת על מצבר לרכב

שעות העומס הנפוצות בכבישים הן שעות הבוקר או אחה"צ ולא בכדי זהו המצב. אלו השעות בהן העובדים יוצאים לקראת העבודה או חוזרים ממנה. חלקם מתניידים בתחבורה פרטית ובכך נמנעים מסרבול, טרטור ונהנים משליטה בזמנים ועצמאות. כדי להבטיח שדרכם לעבודה או לכל מקום הגעה שהוא תהיה קלה ואפשרית, עליהם לדאוג למצבר רכב תקין שבאמצעותו הם יוכלו להתניע את המנוע.

מהו תפקידו של המצבר

המצבר הוא שמה של הסוללה המוטענת בחשמל, ותפקידו לספק זרם חשמלי לכלל מערכות הרכב. מצבר נמצא בכל סוגי הרכב המונעים, החשמליים ואלו המונעים באמצעות בנזין או סולר כאחד.

קיבולת האנרגיה של סוללה נמדדת ביחידות של Ah (אמפר שעה), כלומר יחידה היא משך הזמן בו סוללה חשמלית תספק זרם חשמלי בכמות מסוימת. רכב תקוע שאינו ניתן להתנעה, לא עלינו, הוא רכב שבו המצבר התרוקן ויצא מכדי תפקוד. תוחלת חייו של המצבר היא בין שנה לשלוש שנים, תלוי באיכותו. כדי להימנע ממצבים בהם הרכב מושבת ומשבית אותנו, ניתן לשים לב לסימנים מטרימים להתרוקנות הסוללה, קושי בהתנעה בבוקר או אורות רכב חלשים מדי ולפעול להחלפת המצבר בהקדם.

מומלץ לבדוק את המצבר

ראשית, לפני החלפת המצבר, מומלץ לערוך בדיקה כדי לוודא אם הרכב אכן יצא מכלל שימוש.

רצוי להיוועץ באנשי מקצוע מוסמכים ומיומנים לבירור מצב המצבר. גשו למוסך אמין, מהימן, שירותי ומקצועי ובקשו הערכת מצב. באפשרותכם, גם להזמין את שירותי הבדיקה עד אליכם לבית, לעיתים בתוספת תשלום, וליהנות מנוחות ומחיסכון בזמן.

להחליף את המצבר

אם הגיע הזמן להחליף מצבר, תגלו שטווח המחירים הינו רחב למדיי. לכן, רצוי לערוך סקר שוק מקיף ולעמוד על נתוני המצברים המוצעים. מחירי המצברים השונים מושפעים מהגורמים הבאים, עליהם עליכם לתת את הדעת. זכרו, שרצוי להיוועץ באנשים שכבר החליפו מצבר בעבר או במומחים בתחום, ובעת הצורך לבצע השוואת מחירי מצברים.

מצבר חדש או משומש?

כאמור, מצבר משומש יוזיל את העלויות לטווח הקצר. יש לקחת בחשבון שלרוב הוא אינו מגיע עם תעודת אחריות. אורך חייו יהיה קצר יותר ואתם עלולים להיתקל בתקלות באופן תכוף יותר.

לכן, מצבר חדש יבטיח תוחלת חיים ארוכה יותר, היענות וטיפול הולמים יותר.

איכות

ככל שהמצבר איכותי יותר, כך הוא יעלה יותר.

העדיפו לקנות מצבר מחברה אמינה ומהימנה בשוק, שתבטיח לכם מצבר ממותג מוכר.

למצבר איכותי בקרו באתר לירון מצברים עד בית הלקוח

מחיר מיוחד למי שזקוק למצבר לרכב מסוג מאזדה 3 או כל דגם אחר >>>

אחריות

מצבר חדש לרוב יגיע עם אחריות לפחות לשנה. אחריות ארוכה יותר תייקר את מחיר המצבר אמנם, אך היא תאפשר לכם הקלה ארוכה יותר עם שירותי ייעוץ, בדיקה והחלפה.

הארכת חייו של המצבר

לאחר שקניתם מצבר, זכרו שישנן דרכים להבטיח את הארכת חייו ולהימנע מהחלפה תדירה יותר.

מצבר צריך להיבדק אחת לשלושה חודשים, חצי שנה בבדיקה מקיפה.

אם אינכם בטוחים שתוכלו לבצע בדיקה כראוי, מומלץ לגשת למוסמך על מנת שאיש מקצוע מוסמך ומיומן יבחן זאת עבורכם.

  • בדיקה כללית רצוי מעת לעת להוציא את קופסת המצבר ולוודא שאין עליה סדקים, או כבלים רפויים.
  • בדיקת מפלס המים מצבר לרכב לא יכול לפעול ללא מים. חשיבות זו גוברת בעונות הקיץ החמות בהן המצבר מתחמם וצריכת החשמל עולה. בעת הצורך יש להוסיף מים מזוקקים לגובה של 3 מ"מ בלבד.
  • בדיקת המתח אורך חייו של המצבר נקבע לפי מידת מתח הטעינה שלו. עודף או מחסור במתח הטעינה עלולים לקצר את חייו. לצורך תחזוקת המצבר, יש לבדוק את המתח עם חשמלאי מוסמך.
  • בדיקת חיבורים החיבורים עלולים להינזק מלכלוך, חלודה או קורוזיה, ולכן יש לנקותם ולמשוך עליהם שמן וזלין.

מאמר מומלץ: ככה שומרים על המצבר